LifeStyle

Így lett a retro bicikli trendi és csajos – DIY

Hosszú hezitálást és előjátékot követően végre rávettem magam és segédkező családtagjaimat arra, hogy belevágjunk a régi, retro kerékpárom felújításába.

Ez pedig azt jelenti, hogy a következő kérdésekre kell megtalálni a választ, mielőtt belevágnál egy hasonló nagyszabású műveletbe:

  • Milyen színű legyen? 
  • Milyen festékkel kell lefesteni? 
  • Ki fogja lefesteni?
  • Mikor ugorjunk neki?
  • Ki szereli szét? És persze ki vállalja a csiszolást?
  • Alapozó kell-e rá? Milyen kell?
  • Mit kell lecserélni? Szükségszerű-e az új ülés beszerzése? Fékek jól működnek vagy azt is venni kell?

Nos, úgy nagyjából ezek merülnek fel egy ilyen művelet során. Ha a színválasztásnál tartasz, jó móka beírni a “Színes bicikliket” a Google keresőbe, pl. piros bicikli, és meglesni, hogy képen tetszik-e a választott szín. Ha esetleg olyat választasz, ami alap járaton nincs meg a festékboltban, akkor olyan helyre kell menned, ahol kikeverik a választott színt, vagy egy hasonlót választasz helyette. Ha megvan, jöhet a csiszolás megfelelő géppel és csiszolópapírral, majd lemosni, letörölni hígítós ronggyal, majd az alapozó festék. 

Ha megfizeted a munkadíjat, akkor persze elég, ha beadod egy biciklit egy szervizes boltba, ahol vállalnak ilyet. Általában egyébként olyan 6000 forint a festék az alapozóval együtt.  Attól függ, milyen régi a biciklid, de ha nem fontos, nem kell mindent lefesteni. Ha úgy tartod, akkor a hátsóülést (vagy csomagtartót), a sárvédőt és felnit is meg lehet dobni festékkel. Ebben az esetben persze plusz költséggel számolni kell. Vehetsz új fékbetétet, akár sárvédőt, és ülést is vagy kormányt hozzá. Ízlések és pofonok. Vissza is pakolhatod a régi alkatrészeket, s csak azt cseréled le, ami nagyon elkopott. 

Én anno csak 8000 forintért vettem a biciklit. Most festék az plusz 6 rugó, de az ülést és pár dolgot még lecseréltem, ezért még egy 10-es ráment. Ki lehet számolni, így is megéri, mint ha egy újat vennél, vagy egy felújítottat egy használt biciklisnél. Két hétvégét szántam rá, egyik nap szétkaptuk, másnap csiszoltuk. Következő hétvégén pedig jött az alapozás. Annak hagytunk pár napot, majd mikor a segítő kezek újra ráértek, jöttek festeni, azaz lefújni a kerékpárt. Ez megint pár óra alatt megvolt. Hagytuk száradni, s néhány nap után után pakoltuk össze, és tettünk rá kosarat, kicseréltünk néhány dolgot

Így nézett ki:


IMG_3699

Hamarabb is elkészülhet, ha nemcsak hétvégén érsz rá meghekkelni a régi bringád, hogy király, feltűnő és nőcis legyen. 

A simítások után pedig ez a végeredmény:

 

IMG_3653

 

IMG_3698

  Előtte-utána fotó:

IMG_3700

Ha tetszett a bejegyzés, keress Facebookon is! 

Oszd meg a történeted, küldj ötletet, vedd fel velem a kapcsolatot, vagy csak egyszerűen írj véleményt a liliane.cafeblog@gmail.com címre.

Együttműködnél? Szuper! Legyünk még többen, és inspiráljuk egymást! :) 

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Edina says:

    Szép lett! 🙂 A hátsó lámpa direkt van fordítva rajta? 🙂
    Ha van idő és kedv hozzá, nagyon jó ötlet, de tényleg időigényes folyamat, és azért lehet találni ennyiért használtan is egyedi, igényes biciklit (pl. Bringapiac/Soós Barna), akinek drága az ideje..:)
    De ügyesek voltatok, és a színe kifejezetten tetszik 🙂


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!